لیفت شکم با کشیدن پوست و ماهیچه شکم با جدیدترین روش لیفت شکم

به نقل از اماج – برای همه ما داشتن شکم بزرگ و محدب ناخوشایند و آزار دهنده است .اما خوشبختانه امروزه می توان با انواع روش های لاغری شکم و جراحی لیفت شکم این مشکل را برطرف کرد و حس خوبی از داشتن شکم تخت و سفت داشت.
شل شدن پوست، تجمع چربی، خطوط ترک پوستی و جای زخم به دلایل مختلفی مثل افزایش سن، چاق و لاغر شدن و زایمانهای متعدد اتفاق می افتد. در جراحی لیفت شکم ، چربی ها را خارج کرده و ماهیچه شکم را با تکنیک خاصی بخیه می زنند.
تکنیک های مختلفی برای لیفت شکم و کشیدن پوست این قسمت وجود دارد.بسته به میزان افتادگی پوست شکم،حجم چربی اضافه و وضعیت ماهیچه های شکم یکی از روش های ابدومینوپلاستی، مینی ابدو، ابدومینوپلاستی محیطی و همچنین پانیکولکتومی به کار گرفته می‌شود.
اگر قصد انجام جراحی لیفت شکم را دارید،این مطلب را از دست ندهید.در این مطلب قصد داریم تفاوت و مزایای هر کدام از روش های لیفت شکم را برایتان توضیح دهیم تا قبل از تصمیم گیری، اطلاعات بیشتری درباره این نوع عمل داشته باشید.

لیفت شکم و کشیدن پوست و ماهیچه شکم چیست؟

جراحی لیفت شکم یکی از تکنیک های رفع افتادگی و چربی اضافی است.در این روش پوست شل شده ای که به سمت پایین افتاده است کشیده می شود و اضافه آن برداشته می شود.ذکر این نکته ضروری است که جراحی لیفت شکم به معنی لاغری و کاهش وزن نیست.
این روش برای افرادی است که شکم افتاده و محدب دارند.خط بخیه افقی ناشی از این روش نامحسوس است. پس از انجام کشیدن پوست شکم میزان کمی عفونت، زخم، و تورم و کبودی دیده می شود که به زودی رفع خواهد شد.

چرا باید عمل لیفت شکم و کشیدن پوست شکم را انجام دهیم؟

برخی مواقع بدلیل کاهش شدید وزن یا بارداری،عضلات شکم شل شده و قابلیت ارتجاعی شان را از دست می دهند و از هم جدا می شوند.این وضعیت باعث می شود شکم فرد محدب و افتاده به نظر برسد.برای رفع این مشکل از جراحی افتادگی شکم استفاده می کنند.

بهترین کاندید برای جراحی لیفت شکم چه کسانی هستند؟

تمام افراد بالغی که از بزرگ بودن شکم،افتادگی و شل شدن پوست،لایه های اضافی چربی در شکم و اطراف آن رنج می برند، می توانند کاندید عمل لیفت شکم باشند.
علاوه بر این،داشتن این ویژگی ها می تواند وی را به یک کاندید ایده آل برای جراحی لیفت شکم تبدیل کند:
●از نظر جسمی سالم باشد و سبک زندگی و تغذیه سالمی را رعایت کند.
●در طول یکسال گذشته وزن خود را ثابت نگه داشته باشد.
●بعد از جراحی دچار افزایش وزن نشود.
●قصد بارداری نداشته باشد.
●انتظارات واقع بینانه ای از جراحی لیفت شکم داشته باشد.

جدیدترین درمان پزشکی برای کشیدن پوست و ماهیچه شکم

برای لیفت شکم ، کشیدن پوست و ماهیچه شکم از چه روش هایی استفاده می شود؟

۱-تکنیک آبدومینوپلاستی

یکی از جدیدترین و متداول ترین روش های کشیدن پوست شکم تکنیک آبدومینوپلاستی است.در این روش به کمک جراحی،شکم فرد کوچک و خوش فرم می شود.البته باید توجه داشته باشید که قبل از انجام این عمل بایستی به وزن ثابت خود رسیده باشید و بعد از عمل نیز با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش منظم فرم شکم را حفظ کنید.
بطور کلی در روش آبدومینوپلاستی، با ایجاد چند برش در قسمت انتهایی شکم،پوست از ماهیچه ها جدا شده.سپس پوست و چربی اضافه برداشته و افتادگی شکم رفع می شود.
البته از روش ابدومینوپلاستی برای ترمیم ماهیچه های شکم که در اثر کش آمدن بیش از حد، شل شده اند نیز استفاده می شود.به این ترتیب که ابتدا عضلات شکم در خط وسط به سمت هم کشیده می شوند.سپس ماهیچه های دوطرف در خط میانی شکم به هم دوخته می شوند.به این کار پلیکاسیون می گویند.
تکنیک ابدومینوپلاستی با توجه به حجم چربی و میزان افتادگی پوست در سه روش ابدومینوپلاستی کامل،ابدومینوپلاستی کوچک و لیپوابدومینوپلاستی انجام می شود.
در ادامه هر یک از این روش ها را به اختصار شرح می دهیم:
●تکنیک آبدومینوپلاستی کامل
تکنیک ابدومینوپلاستی برای آندسته از افرادی که شکم بسیار محدب وافتاده ای دارند و نیز میزان چربی شکم در آنها بالا است بهترین گزینه می باشد.در این روش، در قسمت انتهایی سوراخ ناف و بالای ناحیه شرمگاهی دو خط برش افقی ایجاد می شود.سپس قسمت هایی از پوست اضافه و بافت های زیر آن برداشته می شود.برای اینکه ظاهر طبیعی ناف حفظ شود دور تا دور سوراخ ناف را برش می دهند.
در مرحله بعد، ماهیچه های شکم به سمت خط میانی شکم لیفت و دوخته می شوند.به این ترتیب شکم فرد خوش فرم و سفت می کردد.سپس پوست را بخیه می زنند.معمولا دو لوله در دوطرف خط بخیه کار گذاشته می شود تا ترشحات بوسیله این دو لوله از بدن فرد خارج شود.به ین لوله ها درن می گویند. درن ها یکهفته بعد از عمل لیفت شکم برداشته می شوند.

●تکنیک مینی آبدمینوپلاستی
تکنیک مینی ابدومینوپلاستی یا ابدومینوپلاستی کوچک مناسب افرادی است که افتادگی شکم شان زیاد نباشد.در این روش هم مانند تکنیک ابدومینوپلاستی کامل برش ها در زیر ناف و بالای قسمت شرمگاهی ایجاد می شوند.اما اندازه برش ها کوچکتر است.به همین دلیل مشکلات ناشی از این روش نیز کمتر و دوره نقاهت کوتاهتر خواهد بود.

●تکنیک لیپو آبدمینوپلاستی
تکنیک لیپوابدومینوپلاستی در حقیقت ترکیب دو روش لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی است. در ليپو آبدومينوپلاستي ابتدا ليپوساکشن کل شکم انجام مي شود. اين کار باعث شل شدن پوست مي شود. سپس برش پوستي مانند آبدومينوپلاستي داده مي شود ولي آزادسازي فلپ به طور کامل انجام نشده و تا ناف و دور آن انجام مي شود.
سپس آزادسازي فلپ در بالاي ناف به صورت محدود با زدن تونل به عرض حدود ۴ سانتي متر تا قسمت تحتاني استخوان جناغ انجام مي شود، در نتيجه بيشتر عروق خوني، لنفاتيک و اعصاب حفظ مي شوند.
این تکنیک مناسب افرادی است که حجم چربی شکم شان بیش از اندازه است و در پهلوها،بالای باسن،پشت و کمر فرد نیز وجود دارد.

نکات مهمی در رابطه با جراحی ابدومینوپلاستی که دانستن آن ضرورت دارد:

●بهتر است انتظارات معقولی از جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشید. ایجاد فرم شش تکه ۰سیکس پک) که در تبلیغات به آن اشاره می شود، به کمک جراحی امکان پذیر نیست.
●ابدومینوپلاستی برای افراد خیلی چاق که در تمام نقاط بدن خود دچار اضافه وزن هستند، مناسب نیست. بهتر است وزن فرد در بیشترین حالت، ۳۰% بیشتر از وزن استاندارد باشد.
●اگر قصد بارداری دارید باید جراحی شکم را ۶ ماه پس از آخرین بارداری خود انجام دهید.و پس از ابدومینوپلاستی دیگر باردار نشوید زیرا نتایج عمل از بین می رود.
●این عمل با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود و زمان آن بین بین ۲ تا ۴ ساعت متغیر است که به شیوه عمل و میزان حجم افتادگی شکم بستگی دارد.
●اندازه برش و طول جای زخم جراحی کاملا به اندازه و شکل شکم شما بستگی دارد. اگر نیاز به برداشتن پوست و چربی بیشتری باشد، اندازه برش نیز بزرگتر می‌شود.
●سوراخ نافی که پس از جراحی باقی می‌ماند، همان ناف طبیعی خود فرد است. در واقع این ناف هنگام برداشتن پوست اضافی، حفظ می‌شود.

۲- تکنیک پانیکولکتومی

پانیکولکتومی یک روش جراحی برای حذف پانیکولوس، یا پوست اضافی، از پایین شکم است. تفاوت این روش با آبدومینوپلاستی این است که در این روش علاوه بر حذف پوست اضافی و چربی، ماهیچه های شکم نیز کشیده می شوند. پانیکولکتومی برای کاهش علائمی که به دلیل وجود پوست های آویزانی که با فعالیت های روزمره تداخل دارند، انجام می شود.
در این روش، برش های افقی در زیر ناف و خط بکینی (بالای اندام جنسی در ناحیه شرمگاهی) ایجاد و پوست اضافه برداشته می شود. هرچه میزان پوست آویزان شده بیشتر باشد،اندازه این برش ها هم بیشتر خواهد بود.در صورت تمایل بیمار و صلاحدید جراح می توان به کمکتفاو چند برش دیگر،مانند ابدومینوپلاستی،سوراخ ناف را حفظ کرد و به جای اصلی اش برگرداند.
افرادی که باگرفتن رژیم های غذایی و انجام فعالیت های ورزشی شدید،به یکباره مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده اند یا خانم هایی که بعد از بارداری پوست شکم شان شل و آویزان شده است،بهترین کاندید عمل پانیکولکتومی می باشند.

تکنیک پانیکولکتومی چه تفاوتی با روش ابدومینوپلاستی دارد؟

در حقیقت تفاوت چندانی بین روش پانیکولکتومی و ابدومینوپلاستی وجود ندارد.تنها تفاوت این دو در هدف از اجرای آنها است.پانیکولکتومی برای برداشتن پوست اضافی و آویزان شکم (پانوس) از زیر ناف بکار می رود.این پوست و چربی نه تنها ظاهر ناخوشایندی برای بدن فرد بوجود می آورد بلکه سبب مختل شدن فعالیت های روزانه فرد نیز می شود و احتمال بوجود آمدن بیماری هایی مانند قارچ ،کیست و زخم پوستی وجود دارد.
از طرف دیگر روش ابدومینوپلاستی بیشتر برای کوچک و خوش فرم کردن شکم و ترمیم ماهیچه های آن قسمت بکار می رود.

قبل از جراحی لیفت شکم چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

●افرادی که از نیکوتین و یا الکل استفاده می نمایند می بایست مصرف خود را یک ماه قبل از تاریخ عمل قطع نمایند. استراحت جسمی و روحی قبل از لیفت شکم ضروری است
●اگر دارو های انعقاد خون استفاده می نمایید می بایست چند روز قبل از انجام کشیدن پوست شکم با پزشک خود مشورت نمایید.
●شب قبل از جراحی، پوست افتاده شکم و مناطق اطراف آن را با صابون‌های ضد باکتری و قارچ تمیز کنید.

پس از عمل لیفت شکم انجام چه مراقبت هایی ضورری است؟

● به مدت ۱۴ روز به طور ۲۴ ساعته باید گن مخصوص شکم را بپوشید
●طبق تجویز پزشک دارو های آنتی بیوتیک و مسکن را بطور منظم مصرف کنید
● طبق دستورالعمل جراح پانسمان های ناحیه جراحی شده را تعویض کنید.
● به مدت حداقل به مدت یک ماه از انجام ورزش های شدید و فعالیت های سنگین خودداری کنید.
●از کشیدن سیگار بعد از جراحی اجتناب کنید.
● برای کاهش تورم بعد از جراحی بهتر است پیاده روی سبک و آرام داته باشید
● برای جلوگیری از یبوست، میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

نتیجه نهایی جراحی لیفت شکم بعد از گذشت چه مدت مشاهده میشود؟

در جراحی لیفت شکم، معمولا یکسال زمان نیاز است تا جای برش ها کم‌رنگ شود. جای عمل معمولا از بین نمی‌رود اما به خطی ظریف تبدیل می‌شود که نزدیک به ناحیه شرمگاهی است؛ در نتیجه چندان دیده نمی‌شود. همچنین ممکن است ناحیه شکم کمی حس خود را از دست بدهد. با این حال نتایج درخشان لیفت شکم در کوچک کردن و خوش فرم کردن شکم به اندازه‌ای است که طرفداران بسیاری دارد.
علاوه براین، در این عمل زیبایی اگر به پزشک خود اعتماد کنید و دوران نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارید، نتیجه نهایی را ۶ ماه تا یک سال بعد از عمل خواهید دید. در این مدت رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش کردن، به حفظ فرم شکم و بهبود نتیجه عمل کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا