ششمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی برگزار شد

ششمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آماج : با همت موسسه بین المللی سفیران صلح ششمین اجلاس بین المللی صلح در شهر استامبول ترکیه برگزار شد.

این مراسم مورخ ۴/۲/۱۴۰۱ در شهر استامبول کشور ترکیه با حضور برخی از چهره های فرهنگي ، ورزشی برخی از مدیران ترکیه و فعالان حوزه‌های صلح و حقوق بشر دوستانه و استاد ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و ملقب به پدر صلح ایران، دکتر علی فلاح و خانم آذر محمودی سرکش و استاد حسن بهادری برگزار شد.

در این مراسم استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و تعدادی از چهره هاي صلح طلب و فرهنگی ورزشی به ایراد سخنرانی در خصوص صلح و ضرورت و اهمیت صلح جهانی پرداختند.

پدر صلح ایران با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین اجلاس ها و مراسم هایی در ایجاد و تحکیم روابط بین الملل و تاسیس مناطق پایدار صلح جهانی را یکی از مهم ترین نیازهای بشر و جامعه جهانی امروز دانست.

ابراهیم صنوبر افزود: ما با حضور کارشناسان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف چند سالی است که به دنبال تشکیل و راه اندازی مناطق دائم و پایدار صلح جهانی هستیم که از جمله این مناطق ساخت و تاسیس شهرها و دهکده های صلح جهانی می باشد.
ایشان در ادامه در خصوص ضرورت دهکده های صلح افزود: دهکده های صلح یک مجموعه ايده آل برای تمامی انسانها، ادیان، اقشار، مذاهب، نژادها و شهر دوستی و دوستداران صلح و‌دوستی و حیوانات است. دهکده صلح آرمان شهری است که همیشه در رویای جهان و افراد مختلف جوامع بوده است. افرادیکه که دغدغه شان رسیدن به دنیایی بهتر و امنیت و صلح است.
شهر صلح به عنوان یکی از شهرهای نو و‌ جدید ‌با دیدی به آینده به شهری پر از دوستی و صلح معروف است موسسه بین المللی سفیران صلح بر این باور است که شهر صلح بهترین مکان ممکن برای ترویج پیام وحدت و صلح جهانی است پس سعی کرده است با طراحی منحصر به فرد و خاص پیام صلح و دوستی و داشتن جهانی زیبا را با ساختن این دهکده و شهرهای صلح جهانی، به گوش جهانیان برساند.

در ششمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح اسلامی در چند آیتم از فعالان حوزه های مسائل حقوق بشردوستانه و صلح و دوستی فرهنگی علمی ورزشی هنری اجتماعی بین المللی تقدیر بعمل آمد و به این افراد نشان و تندیس صلح اعطا گردید.

استاد ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح و پدر صلح ایران نشان صلح اجلاس بین المللی صلح را به حضور جناب آقای اردال کاراداق رئیس فدراسیون مبارزه با اعتیاد ترکیه و جایزه صلح اقتصاد را به دکتر علی فلاح و نشان صلح نیکوکاری را به سرکار خانم آذر محمودی سرکش تقدیم کرد.

در ادامه مراسم به برخی افراد برگزیده در حوزه صلح و مسائل نوع دوستانه و بشر دوستانه و ورزشکاران پیشرو در عرصه صلح و‌دوستی از کشور ترکیه نشان و احکام صلح اهدا شد.

از جمله دریافت کنندگان آقای فیکرت یهییت فدراسیون هانکاندو ترکیه و دکتر دوندر هاک اغلو بودند.

موسسه بين المللي سفيران صلح چند سالي است كه با هدف برقراري و فراگير نمودن فرهنگ صلح و دوستي بين ملل و تامين و تحكيم فرهنگ احترام به جايگاه والاي انسان به فعاليت پرداخته است. تلاش در راستاي بسترسازي در زمينه ايجاد جامعه اي سرشار از امنيت و آرامش و دوستي كه يكي از آرمان هاي مقدس ملل است، تبليغ و تشويق در راستاي ترويج اعمال انسان دوستانه حركتي نيكو و پسنديده است كه قطعاً با برنامه ريزي كارشناسانه و با در نظر گرفتن همه ابعاد منجيات و مهلكات مسير حركت انسان، هر چه بهتر و سريع تر اين اهداف قابل دستيابي هستند. بسيج افكار و انديشه هاي تعالي جوي انسان به سمت اهداف ترسيم شده ضمن بهره گيري از دو بال هوشياري و خردورزي، زمينه ساز حصول و وصول به مقاصد تعيين شده است موسسه بین المللی سفیران صلح از سال ۸۷ تاسیس وبه فعالیتهای صلح طلبانه فرهنگی واجتماعی خود در ایران و جهان می پردازد و در زمینه برقراری صلح درجهان، فرهنگسازی درمبارزه با ایدز ، مواد مخدر، تروریسم ، افراط گری و برگزاری اجلاسها و همایشها و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ، اعزام گروههای ورزشی به کشورهای جهان و کاشت نهال صلح در آن کشورها فعالیت میکند.

موسسه بین المللی سفیران صلح هر ساله با برپایی اجلاس بین المللی صلح صدای صلح دوستی مردم ایران را به جهان مخابره میکند و همچنین سالهاست در حوزه مسائل صلح و دوستی و نوع دوستانه و‌ کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت های مثمرثمری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا