سیر تا پیاز روش های مراقبت از مو و نگهداری از سلامت ، پرپشتی و زیبایی موهای سر

برای اینکه موهایی زیبا و سالم داشته باشید موهایتان را با روغن های طبیعی ماساژ دهید و از غذاهای سالم برای مراقبت از آن ها استفاده کنید.
یک برنامه کامل و درست برای مراقبت از مو و داشتن موهای قوی و پرپشت
1. درمان با تخم مرغ

استفاده از کل تخم مرغ برای نرم کردن موهایتان. اگر موهای خشک یا شکننده دارید، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا رطوبت مو را حفظ کنید. استفاده از ½ فنجان هر مخلوط تخم مرغ (سفیده تخم مرغ ، کل تخم مرغ) برای تمیز کردن، موها. 20 دقیقه با آب سرد موها را بشویید. یکی از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیباست امتحان کنید.

 

2. تمیز بودن مهم است

مهمترین دلیل ریزش مو، شوره سر و پوسته سر است. بنابراین، حفظ تمیزی موها مهم است.

3. از آب گرم اجتناب کنید

از گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید، زیرا آب گرم باعث می شود که موها خشک و شکننده شود زیرا روغن های محافظتی را از مو می گیرد بنابراین، درجه حرارتی را ترجیح دهید که فقط کمی گرم تر از دمای بدن است.

4. درمان با کدو

عصاره کدو را روی موها بزنید. این محلول را نیم ساعت نگه دارید و کاملا شستشو دهید. این یکی از راهنمایی های زیبایی ساده برای مو است .

 

5. داشتن موهای نرم براق

مخلوطی از 1 فنجان نرم کننده و 2-3 قاشق غذاخوری عسل را به صورت یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. 30 دقیقه بعد کاملا آن را شست و شو دهید. این مخلوط کوتیکول مو را بسته و موها را درخشان می سازد.

6. جوش شیرین

یکی از نکات زیبایی مو، درمان با جوش شیرین است. مخلوطی از 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. بعد از شامپو، مو را با این محلول شستشو دهید. بگذارید حداقل 5 دقیقه قبل از شستن نهایی بماند. این درمان کمک خواهد کرد که شامپو اضافی و محصول طراحی شده از موها پاک شود.

7. موهای لخت

مخلوط آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. بلافاصله پس از 5 دقیقه آن را بشویید تا از بوی سرکه سیب خلاص شود.

 

8. موها را اغلب شستشو ندهید

موها را هر 2-3 روز، برای تنظیم مناسب چربی طبیعی مو بشویید. شستن موها به ندرت نیز به دست آوردن چربی طبیعی و درخشندگی کمک می کند.

9. نرم کننده درست کنید

یک بسته بندی پروتئین، تخم مرغ و ماست را مخلوط کرده و آن را روی پوست سر بمالید. 5یا 10 دقیقه گذاشته و سپس کاملا شستشو دهید.

10. تقویت موها

برای درمان موهای خشک و آسیب دیده از روغن بادام استفاده کنید. این روشی بسیار ساده است، برخی از روغن بادام را در کاسه ریخته و 40 ثانیه آن را گرم کنید. سپس به طور مساوی روی موهایتان بزنید. 30 دقیقه بعد با شامپو و نرم کننده با آب سرد شستشو دهید.

 

11. با آبلیمو از موهای کدر خداحافظی کنید

بعد از شستشوی نهایی، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را به موها اضافه کنید. به سادگی با حوله خشک مو ها را پاک کنید.

12. قبل از رفتن به استخر، از حفاظ استفاده کنید

آب استخرها می توانند به موها آسیب بزنند زیرا مواد شیمیایی خشن دارند. به همین خاطر قبل از شنا کردن به موها نرم کننده بزنید . این یکی از راهنمایی های زیبایی مو قبل از تماس با آب استخراست.

13. موهای آسیب دیده با آفتاب را درمان کنید

مخلوطی از ½ فنجان عسل، 1-2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1-2 قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهایتان بگذارید تا 20 دقیقه و سپس با آب گرم بشویید. این درمان به تقویت پروتئین های کراتین کمک می کند.

14. موها را سفت نبندید

برای جلوگیری از شکستگی موهای از کش ها اجتناب کنید و موهایتان را خیلی محکم نبندید.

15. روش صحیح شانه زدن

از شانه پلاستیکی برای جلوگیری از شکستگی مو از الکتریسیته ساکن خود داری کنید. بهترین راه برای شانه زدن موها شانه کردن پایین مو است . این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی جلوگیری می کند.

16. مرتب کردن موها

موهای را حداقل هر شش هفته قیچی کنید تا از خشکی و موخوره جلوگیری شود.

17. موی مرطوب را شانه نزنید

موهای مرطوب سه برابر ضعیف تر و در نتیجه احتمالا ریزش بیشتری دارند. توصیه می شود، ابتدا با حوله موها را خشک کنید و سپس موهای را با استفاده از یک شانه عادی جدا کنید.

18. اجازه دهید موها با هوای آزاد خشک شوند

به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موها خود خشک شوند با استفاده از این روش مصنوعی از تکنیک خشک کردن، موهایتان شکننده و خشک می شود. اگر مدت زمان لازم برای خشک کردن موها را نداشتید، سپس کمی باد گرم سشوار را به جای داغ استفاده می کنید.

19. رژیم غذایی خوب

نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن یک غذای سالم از میوه ها و سبزیجات خام. موثرترین درمان خانگی برای مراقبت از مو یک رژیم سالم است. چیزی که می خورید ، در خارج و صورت ظاهر می شود

چنانچه بارها و بارها در بخش سلامت نمناک گفته شد اولین گام در مراقبت از مو رژیم غذایی شما است و دو چیز مهم در رژیم غذایی عبارتند از آهن و پروتئین. سلول های موی سریعترین سلول ها در بدن هستند، اما آنها نیز اولین کسانی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند و به درستی غذا نمی خورند و یا ازکمبود رنج می برند زیرا آنها برای بقا مورد نیاز نیستند.

سعی کنید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ، ماهی، تخم کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. پزشکان توصیه می کنند که روزانه 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. همچنین به پروتئین نیاز دارید زیرا این چیزی است که موها را تقویت می کند. شامل پروتئین های کامل است که همچنین دارای اسیدهای آمینه هستند:مانند پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود، و ماست.

غذای مو
مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای درمان ریزش مو و تقویت موهای سر

در ادامه این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک مواد مغذی را معرفی می کنیم که برای داشتن موهای سالم و قوی باید مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 همه بدن را تغذیه می کنند. ماده مغذی ضروری تنه ، مو و غشا سلولی پوست سر و فولیکول های ترشحی مو را تغذیه می کند و رشد موی سالم را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، آن ها قابلیت ارتجاعی به مو می دهند و مانع از شکسته شدن و خشکی می شود.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 را تولید کند؛ هر چیزی که می خورید آن چیزی است که دریافت می کند. غذاهای حاوی اسیدهای چرب بذر کتان ، گردو، سالمون، ماهی تن، کلم، کلم بروکسل، روغن کلزا هستند.

روی

تقویت رشد و ترمیم بافت به حفظ پوست سر و مو کمک می کند که سالم بماند. هم چنین هورمون ها ( تستوسترون ) در بدن را تنظیم می کند و به حفظ تولید غده های چربی در پوست سر و رشد مو کمک می کند.با این وجود ، میزان بالای تستوسترون با کمبود مو ارتباط دارد. طبق قانون رژیمی، 11 میلی گرم روزانه تمام چیزی است که شما نیاز دارید.نخود، گندم، گوشت گوساله،مرغ حاوی روی هستند .

پروتئین

اگر به اندازه کافی پروتئین نخورید موهایتان خاکستری می شود رژیم سرشار از پروتئین برای سلامت کلی مفید است. زرده تخم مرغ ، ماست یونانی ،کلم ، لوبیا ، مغزها ، عدس حاوی پروتئین هستند.

 

پروتئین مو

آهن

آهن به رساندن خون به سلول ها کمک می کند. بسیاری از پزشکان ارتباطی بین درمان کم خونی ناشی از آهن و افزایش رشد مو را پیدا کرده اند .

غذاهایی که باید بخورید:سبزیجات تیره و سبز، حبوبات، لوبیا، گوشت قرمز، بوقلمون، زرده تخم مرغ.

ویتامین ها آ و ث

هر دو ویتامین به تولید چربی، مواد روغنی که فولیکولهای ترشحی مو به بیرون می دهند ، کمک می کنند. نرم کننده طبیعی مو،هستند و باعث می شود مونشکند به علاوه، ویتامین ث مقدار آهن تقویت شده را افزایش می دهد که بدن می تواند استفاده کند.

غذاها :اسفناج، بروکلی، سیب زمینی شیرین، کدوتنبل.

ویتامین های لازم مو

منیزیم

منیزیم چهارمین ماده معدنی در بدن است و برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی – رشد مو مورد نیاز است. اما تحقیقات دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی نشان می دهد که 68 درصد از بزرگسالان آمریکا به اندازه کافی ماده مغذی ضروری را دریافت نمی کنند و باعث افزایش التهاب در بدن و ریزش مو در زنان و مردان می شود ؛ غذاهایی که باید بخورید:بادام ، اسفناج، ، عدس، برنج قهوه ای است.

سلنیوم

عنصری است که به بدن کمک می کند سلنو پروتئین تولید که متابولیسم، سنتز دی ان ای و ایمنی را تنظیم و مو را تحریک می کند تا رشد جدید را تشویق کند .غذاهایی که باید بخورید:آجیل ، ماهی تن، ماهی ساردین،میگو.

تغذیه لازم مو
چگونگی حفظ موهای سالم:چند نکته اساسی

1. طبیعی است که 100 تا 150 تارمو را روزانه از دست دهید، بنابراین وقتی موهای ریخته را ، دیدی نگران نباشید.

2. موهای مرطوب را با مراقبت های شدید شانه کنید زیرا آنها شکننده و در معرض شکستگی هستند. شانه دندانه بزرگ را بکشید و آن را از ریشه تا انتهای مو خود به آرامی بکشید.

3. هر چند هفته یکبار موها را کوتاه کنید تا از آنهایی که موخوره گرفتند خلاص شوید. هر 6 تا 8 هفته 1 تا 4 اینچ از موها را قیچی کنید.

4. موها را هر روز شستشو ندهید و هر زمان که انجام دهید، برخی از نرم کننده ها را در انتها مو بزنید. سعی کنید از مارک شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید.

5. نرم کننده را با آب سرد شستشو دهید زیرا برای قدرت و درخشش مو مناسب است.

جلوگیری از خشکی مو

6. بر خلاف برچسب در پشت مواد غذایی برچسب در پشت شامپو اغلب نا خوانده می ماند. در چند سال اخیر تمرکز زیادی روی سولفات در شامپوها وجود دارد. سولفات چیست؟ به همین دلیل است که شامپو به نحوی عمل می کند. آنها پوست و مو را پاک می کنند و کثیفی را از سر پاک می کنند.اگر احساس سوزش در پوست سر و یاخشکی مو دارید در طول زمان، سعی کنید شامپو بدون سولفات بخرید.

7. اگر موهای خشک دارید، بهتر است از رنگ کردن اجتناب کنید. با این حال، اگر نمی توانید مقاومت کنید . از لیمو، بابونه یا عسل استفاده کنید زیرا آنها به عنوان روشن کننده های مو عمل می کنند. می توانید آب لیمو را به آب اضافه کنید و آن را به موهای خود اسپری کنید. می توانید موها را با چای بابونه بشویید پس از شستن آنها با شامپو و یا اضافه کردن عسل به آب موها را بشویید.

علاوه بر این نکات اساسی، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چند راه حل خانگی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد.

نرم کننده عمیق موها

حتی اگر موها را بعد از هر شستشو نرم کننده بزنید، هیچ چیز به اندازه نرم کننده عمیق کار نمی کند. هر بار که موهای خود را شامپو می زنید، آب اضافی را با حوله خشک کنید. سپس مقدار قابل توجهی از کاندیشنر را مصرف کنید و آنرا به ریشه موهایتان بزنید.

از یک شانه با دندانه های بزرگ استفاده کنید تا مطمئن شوید که کاندیشنر به همه جا می رسد. بعد از 10 دقیقه تا یک ساعت، آنها را کاملا شستشو کنید و از موهای صاف ابریشمی لذت ببرید.

جلوگیری از وز شدن موها

اجتناب از حرارت

اگر می خواهید موهای فرفری یا موج دار داشته باشید، چند راه وجود دارد که می توانید آن ها را بدون خشک کردن، صاف کننده یا فرکننده انجام دهید:مثلا

اگر می خواهید از اتو یا فرکننده خود استفاده کنید، سپس سرم انتخابی را خریداری کنید .

1. روغن بادام، روغن نارگیل، نرم کننده مو، 250 میلی لیتر آب و یک بطری اسپری کوچک خالی بگیرید. 200 میلی لیتر آب را در بطری اسپری پر کنید و 2-3 روغن نارگیل و 4 تا 5 قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. دو قطره واقعا کوچک نرم کننده بریزید . از آن زیاد استفاده نکنید. می توانید اسطوخدوس یا روغن خوش بوی دیگر را اضافه کنید اگر دوست دارید. آب باقی مانده را اضافه کنید و به خوبی تکان دهید.

2. 4 اونس کره شیا، 4 اونس کره کاکائو و 20 قطره از اسانس روغن گیاهی مورد نظر را انتخاب کنید. کره را حرارت دهید تا مایع و سپس خنک شود. روغن اسانس را به مخزن خالی، استریل شده اضافه کنید و کره را بریزید. بگذارید شیشه خنک شود تا کره دوباره فرم جامد را بگیرد.

جلوگیری از ریزش مو

ماسک مو در خانه

برخی ممکن است به اندازه کافی خوشمزه باشند اما بقیه کاملا خوش بو هستند! اما به راحتی تمام مواد موجود در انبار را پیدا خواهید کرد.

1. تخم مرغ، شکلات و روغن خردل – اگر موهای خشکی دارید، اینجا پاسخ به تمام مشکلات شما است. تخم مرغ غنی از ویتامین آ، ب12، د و ایی، اسید های چرب و پروتئین است. پروتئین به تقویت ریشه ها کمک می کند، اسیدهای چرب باعث می شود نرم کننده موی طبیعی درست کنید و ب12 به حجم مو کمک می کند.

2. روغن آووکادو و نعناع همچنین تنها میوه ترکیبی از پروتئین گوشت، چربی کره، ویتامین ها و مواد معدنی سبز سبز و عطر و طعم فوق لعاده است، یک یا دو قطره روغن نعناع را اضافه کنید و این ماسک را روی موهایتان بگذارید. آن را 15-20 دقیقه بعد شستشو دهید.

3. روغن زیتون، روغن نارگیل و تخم مرغ ، ماسک نهایی برای رشد سریع مو است. 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید، اجازه دهید سرد شود اضافه کردن یک یا دو تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه و روی سر بزنید.

ماسک مو خانگی

مراقبت از مو با استفاده از روغن های طبیعی

کاندیشنر ممکن است برای موهای شگفت انگیز باشد، اما روغن مواد معدنی خاص، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری به مو می دهد که نه تنها ریشه ها را تقویت می کند بلکه باعث افزایش سلامتی کلی موها می شود.

روغن نارگیل بیشتر توسط کارشناسان مو و مادران توصیه می شود! این می تواند موها را از آسیب های خورشید، شوره سر محافظت کند همچنین می توانید برخی از برگ های کاری را در روغن نارگیل جوش دهید، صاف کنید و به مو بزنید.

جلوگیری از موخوره

مراقبت از مو و راه جلوگیری از ریزش موها

اگر از ریزش موها رنج می برید، روغن زیتون یک شرط بهتر خواهد بود. می توانید آن را با تعدادی از مواد دیگر ترکیب کنید:

1. روغن زیتون با عسل و پودر دارچین همانطور که پیشنهاد شده است این خمیر را روی پوست سر ماساژ دهید، 15 دقیقه بعد شستشو دهید.

2. این روش سه بخش است:گذاشتن ، روغن و کرم. ابتدا شما از آب استفاده می کنید و سپس از روغن سبک مانند نارگیل، زیتون یا بادام استفاده کنید. این را با کره شیا یا هر نرم کننده دیگری انجام دهید. برای مدتی آن را گذاشته و سپس کاملا شستشو دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا