دومین نشست تخصصی بانوان کشور با رویکرد توانمند سازی زنان با حضور مسئولین مختلف در حوزه بانوان و جمعی از کارافرینان برگزار شد.

شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی برگزار کرد: دومین نشست تخصصی بانوان کشور با رویکرد توانمند سازی زنان

به گزارش پایگاه خبری آماج : این نشست با حضور سرکار خانم دکتر پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نماینده مجلس شورای اسلامی، خانم دکتر جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی، خانم دکتر مریم کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، خانم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران، مدیر خدمات کسب و کار وزارت صمت، مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی، دبیر اجرایی کمیسیون کارآفرینان مجلس، مدیران رسانه ملی، نمایندگانی از سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگان بانوان مناطق آزاد و جمعی از فعالان حوزه کارآفرینی برپا شد.

در این نشست به نقش توانمندسازی بانوان در توسعه جامعه و اهمیت آن پرداختند.

مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهداف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و در اولویت قرار گرفتن توانمندسازی زنان به لزوم حمایت از طرح‌های کارآفرینی زنان و عملیاتی شدن این طرح‌ها با استفاده از فناوری‌ها و توسعه دیجیتالی و نقش آموزش در این زمینه و ایجاد قوانین حمایتی طرح‌های خلاقانه و پژوهشی اشاره کرد.

معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد نیز افزود: هویت‌سازی و فرصت سازی و اجرای قوانین حمایت از کارآفرینان زن و ضرورت ارتباط متقابل و تمرکز بر اهداف مناطق آزاد زمینه‌ای مفید برای توسعه زیر ساخت‌های مشارکت زنان در اقتصاد است.

در ادامه خانم دکتر جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی حمایت از کارآفرینان به ویژه بانوان بسیار مورد تاکید است. ایجاد حمایت‌های قانون و توسعه راهکارهای جنسیتی برای توسعه کسب و کار زنان در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صنایع دستی در مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت هست.

همچنین خانم دکتر کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش بر نقش و اهمیت توانمندسازی بانوان در حوزه‌های ورزشی به ارائه راهکارهایی پرداختند و بر حمایت از بانوان در این حوزه تاکید کردند.

خانم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران از به اشتراک گذاشتن تجربیات توانمندسازی بانوان و همکاری‌های مشترک در این حوزه سخن گفت و ضرورت توجه به استعداد و نقش زنان در چرخه اقتصادی و تدابیری برای بهره‌مندی درست از این موضوع پرداخت.

در این نشست مدعوین به نقش مشترک همکاری در حوزه توانمندسازی زنان و ایجاد کمیته‌های همکاری مشترک پرداختند. فعالان حوزه کارآفرینی نیز طرح‌های پژوهشی و خلاقانه با استفاده از فناوری‌های نوین را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا