خودروسازی ظرف ۲ سال باید به افتخار ملی تبدیل شود

وزیر صمت در مراسم آغاز تولید انبوه تارا اتوماتیک:خودروسازی ظرف ۲ سال باید به افتخار ملی تبدیل شود/ از سال ۱۴۰۲ نباید خودرو زیر ۳ ستاره داشته باشیم/ کاهش حداقل ۱۵ درصدی قیمت تمام شده خودرو تا پایان ۱۴۰۱وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وظیفه همه ما این است که حداکثر ظرف مدت دو سال صنعت خودروسازی را به افتخار ملی تبدیل نماییم.

به گزارش آماج و به نقل از شاتا نیوز ، سید رضا فاطمی امین در مراسم آغاز تولید انواع تارا اتوماتیک و پروژه توسعه محصول k125 با بیان این مطلب، افزود: صنعت خودرو به لحاظ ظرفیت های ساخت، طراحی، فنی و مهندسی به جاهای خوبی رسیده است و وقت جهش جدی در بهبود کیفیت، قیمت و صادرات می باشد.

توانمندی‌های صنعت خودرو باید برای مردم ملموس شود

وی با تأکید بر اینکه توانمندی‌های صنعت خودرو باید برای مردم ملموس شود، گفت: عموم مردم حس خوبی به صنعت خودروسازی کشور ندارند و این موضوع علیرغم همه توانمندی های این صنعت، نگران‌کننده است.

صنعت خودرو ظرف ۲ سال باید به افتخار ملی تبدیل شود

وزیر صمت با بیان اینکه وظیفه ما این است که حداکثر ظرف دو سال خودروسازی را به افتخار ملی تبدیل کنیم، ادامه داد: ۹ پروژه حاکمیتی برای صنعت خودرو تعریف شده است، همچنین قطعه‌سازان و خودروسازان نیز باید پروژه‌های متعدد خود را تعریف و پیاده سازی نمایند.

ذهنیت مردم با واقعیت‌های صنعت خودرو فاصله دارد

فاطمی امین با بیان اینکه ذهنیت مردم با واقعیت‌های صنعت خودرو فاصله دارد، گفت: وظیفه همه ما این است که این فاصله را به خوبی پر نماییم و دیدگاه مردم را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه در این دو ماه از تصدی مسئولیت خود در وزارت صمت ۱۰ اولویت را در دستور کار قرار داده‌ام، تصریح کرد: یکی از این اولویت ها صنعت خودرو است که علیرغم همه چالش ها، فرصت های بسیار جدی در این صنعت برای توسعه وجود دارد.

کاهش حداقل ۱۵ درصدی قیمت تمام شده خودرو تا پایان ۱۴۰۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی هدف گذاری های انجام شده برای توسعه صنعت خودرو، بیان کرد :می خواهیم تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۵ درصد قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد.

از سال ۱۴۰۲ نباید خودرو زیر سه ستاره داشته باشیم

فاطمی امین همچنین اضافه کرد: هدف گذاری برای تولید بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم و از سال ۱۴۰۲ به بعد نباید خودرو زیر سه ستاره کیفی تولید شود.

تولید بیش از یکصد هزار خودرو تا پایان سال بیش از برنامه پیش بینی شده

وی همچنین تصریح کرد: امسال می‌خواهیم بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو تا پایان سال بیش از برنامه پیش بینی شده تولید شود.

رصد مداوم برنامه های خودروسازان

وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: برنامه هفتگی از خودروسازان گرفته‌ایم، سایپا و ایران خودرو برنامه خود را ارائه دادند، برنامه ها به صورت مداوم رصد خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه می توانیم خودروسازی مطرح در سطح منطقه باشیم، گفت: تمامی این هدف گذاری ها به همت خودروسازان، قطعه‌سازان و فعالان این صنعت شدنی است و ما نیز در کنار صنعت خودرو تا رسیدن به نقطه تعالی خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهار =

دکمه بازگشت به بالا