حجت‌الاسلام امرودی: اهمیت پرستاری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از پیش روشن شد

در آیین تقدیر از ۱۴ پرستار در موزه امام علی(ع) مطرح شد : حجت‌الاسلام امرودی: اهمیت پرستاری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از پیش روشن شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین تقدیر از ۱۴ پرستار که جمعه ۱۹ آذرماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد، گفت: اهمیت پرستاری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از پیش روشن شد.

به گزارش آماج و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، برنامه «مهر و صبر» جمعه ۱۹ آذرماه با تقدیر از ۱۴ نفر از پرستاران در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس شورای اسلامی، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، امیر نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم، ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران و جمعی از کادر درمان در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدای مراسم معصومه باکوچی سرپرست موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: موزه‌ها بر مبنای حفظ ارزش‌ها ادامه حیات می‌دهند و بر خود وظیفه می‌دانند که فراتر از گنجینه مادی، به حفظ مفاهیم ارزشمند نیز بپردازند؛ مفاهیمی چون مهربانی و تاب‌آوری در برابر سختی‌ها که شما پرستاران عزیز عالی‌ترین مصداق آن هستید. حلم، ایثار و مهربانی شما بار دیگر در دوران سخت کرونا تلالو پیدا کرد و کرامت حرفه‌ای شما را نشان داد. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیاری از رنج‌ها و زحمات شما را کسی نمی‌بیند. گاهی یک لبخند محبت‌آمیز شما جان دوباره‌ای به یک بیمار می‌بخشد. وظیفه ما این است که قدردان شما فرشتگان یاری‌رسان باشیم و از خدای متعال بخواهیم که در هر جایی که هستیم، به وظایف خود عمل کنیم.
کجوری معاون سازمان متخصصین و مدیران ایران و دبیر اجرایی مراسم نیز عنوان کرد: افرادی از کادر درمان که بر اثر کرونا آسمانی شدند، بر اساس دستور مقام معظم رهبری شهدای مدافع سلامت نام گرفتند، اما برخی دیگر از کادر درمان هم بودند که در این دوران بر اثر ابتلا به کرونا آسیب‌های جسمی‌ای دیدند که قابل جبران نیست. امیدواریم این افراد نیز مورد توجه قرار گیرند و به عنوان ایثارگر شناخته شوند و بتوانند از مزایای آن بهره ببرند. چرا که حضور در خط مقدم درمان چیزی از جبهه جنگ کم ندارد.
زالی: تا کنون ۱۴۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند

در ادامه علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران با تبریک روز پرستار گفت: در بین مدافعان سلامت، سپیدپوشان عرصه پرستاری جایگاهی متفاوت و ممتاز دارند. کار پرستاری با یک نگاه مهرورزانه عجین است و اهمیت ویژه‌ای دارد. اوج این رشادت را در همه‌گیری کووید ۱۹ مشاهده کردیم که پرستاران ایرانی از همان روزهای اول مسئولانه وارد عمل شدند و صحنه‌های زیبایی خلق کردند. در شرایطی که حتی دسترسی به ماسک و گان هم وجود نداشت و شرایط بسیار سخت بود. در روزهای اول وسایل حفاظتی کافی وجود نداشت و در این مدت بر خلاف سایر مشاغل، بحث دورکاری هم برای کادر درمان متصور نبود.
وی افزود: بالغ بر ۱۴۵ هزار پرستار از روزهای آغاز کرونا تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۵۵ شهید هم تقدیم ملت ایران کرده‌اند. ۹ هزار پرستار داریم که دچار عوارض طولانی و فرسایشی کرونا هستند و باید به مشکلات آنان رسیدگی کرد. کسانی که ظاهراً بیماری را پشت سر گذاشته‌اند، اما همچنان با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

زالی در پایان گفت: پرستاری ذاتاً شغل سختی است و با وجود برخی نامهربانی‌ها که با این قشر صورت گرفته و مشکلات صنفی زیادی دارند، این عزیزان همچنان در صحنه هستند و مردم را تنها نگذاشته‌اند. امیدوارم مجموعه دولت و مجلس دست به دست هم دهند و به مطالبات به حق پرستاران رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام امرودی: اهمیت پرستاری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از پیش روشن شد

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و خیر مقدم به پرستاران گفت: اگر وجود نازنین حضرت زینب(س) نبودند، نقل واقعه عاشورا به دست ما نمی‌رسید و می‌توان گفت وجود شیعه مدیون حضرت زینب(س) است. بعد از هزار و اندی سال، ایشان باز هم باعث حفظ ما شدند و اگر حرم حضرت زینب(س) در سوریه نبود، گروهک تکفیری داعش باعث نابودی ما می‌شد. اما وجود ایشان باعث شد جوانان ما به آن سرزمین بروند و دفاع کنند و ضامن امنیت ایران شوند.
وی با اشاره به شان بالای پرستاری عنوان کرد: علامه طباطبایی می‌فرمایند حاضرم همه ثواب جمع‌آوری و تألیف تفسیر المیزان را بدهم و شما پرستاران ثواب یک شب بیداری و پرستاری خود را به من بدهید. در روایت داریم کسانی که یک شب پرستاری می‌کنند، با حضرت ابراهیم خلیل محشور می‌شوند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه اهمیت پرستاری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از پیش روشن شد، افزود: روزهای اول را به خاطر بیاورید که چه وحشتی جامعه را فرا گرفته بود و این عزیزان جانشان را کف دستشان گرفتند و وارد میدانی شدند که فکر می‌کردند شاید برگشتی از آن نباشد. این صحنه شباهت خاصی به دوران دفاع مقدس دارد و کار مدافعان سلامت به اندازه رزمندگان بااهمیت است. این صحنه‌ها باید ثبت شود و می‌توان از قالب‌های هنری برای این کار کمک گرفت. نسل‌های آینده باید بدانند مدیون شما هستند و کادر درمان دلیرانه مقابل این ویروس ایستادند.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری از روز اول با همه توانش به کمک کادر درمان آمد. ابتدا مجموعه‌های سازمان را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کردیم و بعد وارد فعالیت‌های جهادی شدیم، به طوری که در حال حاضر با همت نیکوکاران شبی ۲۰ هزار غذا در میان نیازمندان توزیع می‌شود. همچنین در فضای مجازی بیش از ۹۰ هزار محصول مجازی در قالب‌های گوناگون تولید و منتشر کردیم.

حجت‌الاسلام امرودی در پایان گفت: همه مراکز سازمان فرهنگی هنری در اختیار کادر درمان قرار دارد و چندین سالن سینما، سالن نمایش، موزه و… داریم که می‌تواند میزبان مدافعان سلامت باشد. در برنامه «مهرآیین» از خانواده شهدا تجلیل می‌کنیم که در این مدت مهمان خانواده شهدای مدافع سلامت نیز بوده‌ایم.

سنگدوینی: یک پرستار علاوه بر سختی‌های جسمی با مشکلات روحی هم درگیر است

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی مراسم بود که عنوان کرد: از آنجا که دختر خودم پرستار است و در بخش کرونا خدمت می‌کند، از نزدیک شاهد تلاش این عزیزان هستم. البته این تنها باری نیست که پرستاران با شرایط سخت روبه‌رو هستند و در دوران دفاع مقدس نیز متحمل زحمات فراوانی بودند.
رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی افزود: یک پرستار علاوه بر سختی‌های جسمی با مشکلات روحی هم درگیر است، چرا که دیدن رنج هم نوعان باعث آزردگی خاطر می‌شود. به شما عزیزان خداقوت می‌گویم و برایتان آرزوی توفیق دارم. ما خدمتگزار شما هستیم و حتماً صحبتی که درباره وضعیت ایثارگری کادر درمان مطرح شد، در مجلس پیگیری خواهم کرد.

تجلیل از ۱۴ پرستار پایان‌بخش این مراسم بود که حسین شکیبا، مجید حفیظی، محمدرضا کریمی، سارا سرشار، مریم سنایی، سمیره نوری، رضا فرهنگی خرم، محمود بخشی، بهاره ملکی، زهرا به جانی، سید مهدی میرحسنی مقدم، اکبر آذری، فاطمه آنگریج و فاطمه معتمدیان لوح سپاس و هدایایی دریافت کردند.

اجرای نیکا اسفندفر شاهنامه‌خوان نوجوان، شعرخوانی یاسمین زهرا شیری و اجرای موسیقی توسط رضا احمدی و وحید خونوئی از بخش‌های دیگر این مراسم بود. همچنین یک تابلوی خوشنویسی اثر خسرو قربانی فرج زاد رونمایی شد و این هنرمند اثر خود را به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا