جشنواره فیلم فجر به چه قیمتی جان مردم؟

نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر: چرا کارت ورود عکاسان باطل شد؟/ بیدادِ کرونا در خانه جشنواره

نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم «شهرک» و «۲۸۸۸» به کارگردانی علی حضرتی و کیوان علیمحمدی دنبال شد.
به گزارش آماج و به نقل از نجوا خبر ، نهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که دو فیلم «شهرک» و «۲۸۸۸» در خانه جشنواره و برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمدند.

«شهرک» به کارگردانی علی حضرتی با بازی ساعد سهیلی نخستین فیلمی بود که در سانس اول اکران شد. این فیلم داستان یک جوان عاشق بازیگری است که برای حضور در یک فیلم باید دست به کارهای عجیبی بزند. نکته جالب توجه درباره این فیلم شباهت آن به سریال معروف «بازی مرکب» بود که باعث شد این سوال در نشست خبری این فیلم نیز از کارگردان پرسیده شود.

علی حضرتی کارگردان فیلم درباره همین موضوع با بیان اینکه زمان تولید «شهرک» خیلی زودتر از پخش سریال «بازی مرکب» بوده، گفت: زمانی که ما فیلم را ساختیم بعد از آن این سریال منتشر شد و به هر حال ایده‌های بزرگ مشابهت‌هایی در کل باهم پیدا می‌کنند ولی ما اصلا این سریال را ندیده بودیم و هیچ ارتباطی با هم ندارند.

از اتفاقات جالب مراسم فوتوکال فیلم «شهرک» حضور ساعد سهیلی به همراه فرزند و همسر خود گلوریا هاردی بود که توجه عکاسان را به خودش جلب کردند. این زوج که هر دو بازیگر هستند، مدتی پیش از فرزند خود هم رونمایی کرده بودند.

سانس دوم سینمای رسانه، به نمایش فیلم «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی اختصاص داشت. این فیلم درباره دلاوری‌ها و رشادت‌های نیروی هوایی در دفاع مقدس است که در فرمی خاص ساخته شده است. کیوان علیمحمدی در نشست خبری این فیلم با چشمانی اشکبار فیلمش را به قهرمانان هوانیروز تقدیم کرد.

یکی از حاشیه‌های نهمین روز از جشنواره فجر تست مثبت کرونای جمعی از عکاسان خبری بود که به نظر می‌رسد با نظر مدیران جشنواره کارت آنها ابطال شده است تا در روزهای باقی مانده به جشنواره نیایند. آنطور که به نظر می‌رسد شرایط برگزاری جشنواره چهلم فجر و شیوع موج جدید کرونا و سویه خطرناک این بیماری زمینه‌ساز ابتلای تعدادی از اهالی رسانه شده است اما افراد مبتلا همچنان در خانه جشنواره در حال رفت و آمد هستند. به همین منظور مدیران جشنواره فجر امکان تست داوطلبانه رایگان را در برج میلاد فراهم کرده‌اند.

شب گذشته و در ساعات پایانی اسامی نامزدهای بخش کوتاه و مستند جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. سه مستند و سه فیلم کوتاه برای تصاحب سیمرغ بلورین کاندیدا شده‌اند. در بخش کوتاه داستانی «ارفاق» ساخته رضا نجاتی، «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی و «ویار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حورا طباطبایی و در بخش مستند نیز «احتضار» ساخته حجت طاهری، «دبستان پارسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسن نقاشی و «سرباز شماره صفر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد سلیمی‌راد هر کدام شانس کسب سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم را دارند.

گزارش مازیار خویشوند سردبیر آماج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا