تامین نیازهای خوابگاهی و سلامت روان دانشجویان علوم توانبخشی

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: تامین نیازهای خوابگاهی، مشاوره و سلامت روان و تعامل با والدین دانشجویان از مهمترین برنامه های حوزه دانشجویی دانشگاه است.

به نقل از اماج ، اکبر میرجانی اقدم درباره برنامه های مهم یک سال آینده اداره خوابگاه های دانشجویی دانشگاه گفت: فاز دوم بازسازی و تجهیز کامل خوابگاه جدید پسران، در ماه های آتی اجرا می شود.

وی افزود: فاز اول مناسب سازی این خوابگاه که در غرب تهران واقع شده و جایگزین خوابگاه امام حسین پسران دانشجو خواهد شد، پس از رفع موانع و تحویل گرفتن آن طی چهارماه گذشته که با حمایت مالی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت انجام شد، در فاز دوم که طی ماه های آتی اجرا می شود، عملیات بازسازی و مناسب سازی طبقات باقیمانده، تکمیل و نسبت به تجهیز کامل خوابگاه، و تکمیل عملیات فنی و راه اندازی سیستم اینترنت این خوابگاه، اقدام خواهد شد.

میرجانی اقدم در مورد دیگر برنامه های مربوط به خوابگاه ها که طی ماه های آینده برای رفع نیاز دانشجویان اجرا می شود، گفت: در صورت تامین اعتبار لازم، آسانسور خوابگاه  حضرت زینب (س) دختران دانشجو نصب و راه اندازی می شود، ضمن آنکه طرح تهیه نقشه خطر و ایمنی سازی خوابگاه ها براساس استانداردهای سازمان آتش نشانی، اجرا خواهد شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین از بازگشایی محدود خوابگاه ها جهت ارائه خدمات به دانشجویان کارورز همچون سال گذشته خبر داد و افزود: برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه طی اردیبهشت ماه سالجاری که بصورت مجازی انجام خواهد شد، از دیگر برنامه های مدیریت امور دانشجویی است.

وی با اشاره به برنامه های اداره رفاه دانشگاه در بخش اعطای وام، گفت: اعطای وام ضروری نیمسال دوم، وام تحصیلی نیمسال دوم ورودی ۹۹ (برای کلیه دانشجویان به جز ورودی ۹۹ قبل از عید پرداخت شده است)، و وام تحصیلی وزارت علوم نیمسال دوم، اعطای وام ودیعه مسکن وهمچنین اعطای بن کتاب، از برنامه های مدیریت امور دانشجویی در سال جاری خواهد بود.

میرجانی اقدم افزود: امسال قرارداد تغذیه منعقد می شود، ضمن آنکه سردخانه بهسازی و سامانه اختصاصی به منظور انجام رزرو غذا در محل ستاد دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی راه اندازی می شود.

وی در مورد برنامه های امسال اداره تربیت بدنی اظهار داشت: شرکت در مسابقات مجازی منطقه ۱۰ در شش رشته، شرکت در مسابقات ورزشی مجازی وزارت بهداشت در ۱۰ رشته و برگزاری مسابقات ورزشی مجازی درون دانشگاهی حداقل در چهار رشته (طبق برنامه پایش عملکرد) را در اردیبهشت و خردادماه امسال داریم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: شرکت در دومین دوره بازیهای المپیاد فکری وزارت بهداشت حداقل در شش رشته، جزو برنامه های تابستانی دانشگاه است، و در صورت کنترل شیوع کرونا در کشور و حضور دانشجویان از مهرماه امسال در دانشگاه از جمله برنامه های دانشگاه است.

وی افزود: شرکت در هفتمین دوره مسابقات فوتسال کشوری و در پنجمین دوره المپیاد ورزشهای همگانی دختران و پسران هرکدام در شش رشته و همچنین میزبانی مسابقات همگانی منطقه ۱۰ حداقل در دو رشته و میزبانی برنامه های آموزش مربیگری حداقل در سه رشته با توجه به درخواست دانشجویان با همکاری فدراسیون های مرتبط را برعهده خواهیم داشت.

میرجانی اقدم برگزاری وبینارهای آموزشی با موضوعاتی همچون مهارت های زندگی و بهبود کیفیت تحصیلی، تجهیز مرکز مشاوره به سامانه مشاوره تلفنی، افزایش برنامه آنلاین و اینترنتی جهت پاسخ دهی به سئوال های  روانشناختی دانشجویان، تهیه کلیپ های آموزشی در قالب فیلم کوتاه، موشنگرافی، پادکست و اینفوگرافی، تهیه و انتشار گاهنامه روانشناختی مرکز مشاوه و ایجاد لینک فیلم های آموزشی در سایت مرکز مشاوره دانشجویی با عنوان «سینما و روانشناسی و تحلیل فیلم» را از برنامه های امسال مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ذکر کرد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا در سال جاری، بستر تعامل با والدین دانشجویان و طرح مسائل مورد نظر آنان به منظور پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی، و آموزش والدین در این راستا فراهم شود، و ساز و کارهای لازم برای به اشتراک گذاری دیدگاه ها و راه حل ها و تجارب موفقیت آمیز دانشجویان در زمینه های تحصیلی، عاطفی و خانوادگی و …  ‌و  کمپین حال خوب و پیشگیری از اعتیاد در سایت مرکز مشاوره اجرا می شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: در نظر داریم تا از ظرفیت علمی و تخصصی اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع دکتری در رشته هایی مانند روانشناسی و مشاوره برای همکاری و ارتقای کیفی خدمات مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا