تالیف سه کتاب با همت ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران

چاپ و‌ نشر سه کتاب از استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران

به گزارش پایگاه خبری آماج : تالیف کتابهای انسانیت، سالمندان و تفسیر شعر گره گشایی توسط ابراهیم صنوبر مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح و دبیر کل ائتلاف صلح جهانی که به چاپ رسید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

سه کتاب با عنوان های انسانیت، سالمندان و تفسیر شعر گره گشایی از پروین اعتصامی توسط استاد ابراهیم صنوبر نگارش شد و توسط انتشارات مدید چاپ و منتشر شد.

درکتاب انسانیت که در خصوص ملاک و معیار انسانیت و کرامت انسان در آن بحث شده است نویسنده در پیشگفتار آن آورده است، ما اگر بخواهیم اسلام در جهان صادر شود و در دلها نفوذ کند و دوستدارانش در جهان را به سوی خود متوجه سازد و جلب کند و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی نظام اسلامی مکتب تشیع در جهان صادر شود یکی از بهترین راههای تاثیرگذارو حائز اهمیت این است که در کنار رفتارهای عملی مثبت برنامه ریزی شده به شعارهای زیبای نوع دوستانه جامه عمل بپوشانیم تحرکات زیبای بشردوستانه ،انسان دوستانه، حقوق بشردوستانه و صلح ودوستی و محبت و صمیمیت و مبارزه با اختلاف و تهمت افترا و رفتارهایی که آثار نا مطلوبی را در جامعه به همراه خواهد داشت واین شعارهای صلح طلبانه و بشردوستانه را در جهان تبیین کنیم. جهانیان باید دین اسلام را دین جنگ ندانند. اسلام دین صلح و صفاوحقوق بشر است اسلام دین کامل و پیام آورصفاوصمیمیت و مودت و عشق و دوستی است پس با هم مهربان باشیم و انسانیت را پیشه اعمال خود سازیم.

همچنین در کتاب سالمندان ابراهیم صنوبر به مقام بلند و مجالست و همنشینی و استفاده از اندوخته ها و تجربیات سالمندان پرداخته است در بخشی از این کتاب آمده است که، سالمندان، بخشی از اقشار جامعه بشری را تشکیل می دهند. در فرهنگهای و آیین های مختلف دینی و غیردینی، برای این قشر، جایگاه و احترامی خاص در نظر گرفته شده است. سالمندان، نظر به تجربه فراوان و چشیدن سرد و گرم روزگار، می توانند الگوهایی ارزنده و بسیار راهبردی در جهت پیشرفت و ارتقاء همه ابعاد زندگی بشر باشند. در دین اسلام که بر پایه مهر و تکریم استوار است، این گروه سنی از احترام و ارزش ویژه ای برخوردارند. در روایات اهل بیت (ع) ابعاد مختلفی از جایگاه سالمندان در جامعه و لزوم پاسداشت شان آنها مشاهده می شود.

در کتاب دیگر نویسنده به تفسیر شعر پرمعنای گره گشایی از بانوی پرآوازه ایرانی پرداخته است در بخش ابتدایی کتاب آمده است، در طول تاریخ، نویسندگان و شاعران بسیاری ظهور کرده‌ و آثار ادبی فراوانی از خود به‌ یادگار گذاشته‌اند. ترجمه و مطالعة این آثار در سایر کشورها موجب پیوند ادبیات ملل و تأثیرپذیری آن‌ها از همدیگر شده‌ است. شعر، یکی از کهن‌ترین گونه‌های ادبی و شاخه‌ای از هنر است. شعر خوب چیزی است که از احساسات،عواطف،و انفعالات و از حالات روحیهء صاحب‌ خود،از فکر دقیق پرهیجان و لمحهء گرم تحریک شدهء یک مغز پرجوش و یک خون‌ حرارت حکایت میکند و شاعر آن است که در وقت تولد شاعر باشد،به زور علم و تتبع نمی‌توان شعر گفت‌. بررسی ابعاد شخصیتی و شعری پروین فرصتی به دراز نفسی تاریخ ادبیات این مرزوبوم می‌طلبد.

این سه کتاب با همت ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران نوشته شده ‌و توسط انتشارات مدید منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا