تاثیر دندان بر زیبایی صورت

به نقل از اماج – زیبایی صورت معمولاً در همه افراد با چند ویژگی مشخص می شود، دندان ها می تواند نقش مهمی در زیبایی ایفا کند.

دندان فواید زیادی دارد یکی از این فواید می تواند در زیبایی صورت و چهره باشد. برای زیبایی بیشتر صورت با وجود دندان های سالم، سفید و براق هنگام خندیدن و تبسم می تواند نمایان شود،این خود نقش مؤثری در زیبایی دارد.

یکی از نکاتی که شاید برایتان جالب باشد، این است که به محض اینکه از زیبایی لبخند صحبت می شود، همگی به سفید و تمیز بودن دندان ها فکر می کنند، اما مسئله ای که شاید اهمیتش بیشتر از دندان ها باشد، لثه است، زیرا لثه ها هستند که وظیفه ثابت نگاه داشتن دندان ها را دارند و در صورتی که مشکلاتی از قبیل عفونت و انواع دیگر بیماری ها برای لثه ایجاد شود، دندان ها حسابی دچار مشکل شده و حتی ممکن است بیفتند.

عفونت و التهاب لثه زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها و باقی مانده غذاها وارد رگ های خونی اطراف دندان شوند.

درواقع التهاب، واکنش بدن به تهاجم باکتری هاست و اگر چندین مرتبه و به صورت پشت سر هم اتفاق بیفتند، ممکن است فرد را دچار التهاب و عفونت مزمن کند.

بیماری لثه بر روی دندان ها تاثیر می گذارد؟

بیماری های لثه از آنچه که فکر می کنید، بسیار رایج تر هستند. شاید فکر کنید که بیماری های لثه تنها بر روی بافت لثه تاثیر می گذارند، اما درواقع این بیماری بر روی ظاهر دندان ها، فک و حتی شکل کلی صورت نیز تاثیرگذار است.

هرچه که مدت زمان بیشتری از بیماری های لثه بگذرد و این بیماری درمان نشود، ظاهر صورت تغییرات بیشتری خواهد کرد.

سلامتی دندان و زیبایی چهره شاید بهترین روش برای جلوگیری از این پدیده، آگاهی نسبت به نحوه تشخیص لثه های سالم و ناسالم باشد. لبخند سالم، لبخندی سرزنده و راحت است که لثه های صورتی یا مرجانی فرد در آن مشخص می شود و فاصله بین لثه ها و دندان ها نیز کم می باشد.

دندان ها لق و کج و معوج نیستند و به صورت مرتب و منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در غیر این صورت می توان به وجود بیماری لثه در فرد شک کرد. از انواع بیماری های لثه می توان به ورم و التهاب لثه، بیماری لثه خفیف و شدید اشاره کرد.

همانطور که گفتیم، بیماری لثه می تواند به مشکلاتی جدی از جمله افتادن دندان ها منجر شود. افتادن دندان ها نیز به شیوه خود بر روی شکل صورت و لبخند زیبای شما تاثیر می گذارند.

دندان ها به وسیله یک رباط به استخوان فک متصل می شوند که بافت استخوان را هنگام غذا خوردن و حرف زدن در جای خود نگاه می دارد. به همین دلیل افتادن دندان ها بر روی فک و در نتیجه صورت تاثیر می گذارد.

درواقع تحقیقات نشان می دهد که تا حدود 25 درصد از عرض برآمدگی استخوان فک افراد در سال اول افتادن دندان هایشان کاسته می شود و این مقدار در سال های بعدی به چهار میلی متر نیز می رسد.

افتادن دندان ها بر روی زاویه صورت، محل قرارگیری چانه، ظاهر لب و غبغب نیز تاثیر می گذارد.

زیبایی بیشتر صورت با سلامت دندان ها

از مهمترین و ساده ترین شیوه های حفظ سلامت دندان ها و حفظ لبخند زیبا، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور روزانه و نیز مراجعه منظم و هر شش ماه یک بار به دندانپزشک می باشد.

در بسیاری از موارد مصرف دهانشویه نیز می تواند به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کند. با توجه به پیشرفت صنعت پزشکی، خمیردندان های مختلفی ساخته شده اند که برای افراد مختلف با ویژگی های جسمی و دندانی متفاوت مفید و موثر هستند.

شما می توانید با توجه به مشخصات موجود بر روی خمیردندان ها و نیز با مشورت دندانپزشکتان خمیردندان مناسب خود را انتخاب کنید.

از دیگر موارد پیشگیرانه در مقابل بیماری های دهان، دندان و لثه می توان به حذف یا کم کردن غذاهای شیرین و شیرین کننده های مصنوعی از برنامه غذایی، حذف غذاهای اسیدی مضر مانند نوشابه ها و آب میوه های غیر طبیعی، مسواک زدن زبان و آموزش حفظ بهداشت دهان و دندان به کودکان از همان سال های اولیه زندگی اشاره کرد.

تاثیر فاصله بین بینی و چانه بر صورت

هر چیزی که باعث شود دندانهایتان یا ساختار آنها را از دست بدهید و دچار بی دندانی شوید ، می تواند فاصله عمودی اکلوژن را در چهره شما تغییر دهد و باعث کوتاه شدن صورتتان شود.

در اینجا فهرستی از مواردی که باعث کوتاه شدن فاصله عمودی اکلوژن میشود، آمده است:

1- بی دندانی به خصوص دندانهای عقبی که نیروی زیادی را هنگام جویدن و گاز گرفتن تحمل میکنند
2- دندان قروچه ، دندان قروچه باعث میشود ساختار دندانها ساییده و کوتاهتر شده و در نتیجه کل صورت کوتاهتر شود
3- پوسیدگی دندان ، کرم خوردگی و پوسیدگی باعث از بین رفتن ساختار دندان و نزدیکتر شدن فکها میشود
4- انحراف و کجی دندانها ، این وضعیت میتواند همراه با از دست دادن دندان اتفاق بیفتد. گاهی اوقات هنگامی که دندانها می افتند، دندانهای مجاور به سمت فضای خالی کج میشوند. با کج شدن آنها، دندانهای بالا و پایین دیگر بر هم منطبق نمیشوند بنابراین بایت عمیقتر (فکها در هم فرو رفته تر) میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =

دکمه بازگشت به بالا