بازگشایی مرزهای کانادا + شرایط سفر

با اعلام سازمان بهداشت عمومی کانادا در تاریخ 19 جولای 2021 امکان بازگشایی مرزهای کانادا در ماه‌های آتی به روی اتباع خارجی وجود دارد و آن‌ها تحت شرایطی، قادر خواهند بود به این کشور سفر کنند.

با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در کانادا و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، دولت کانادا شرایط بازگشایی مرزهای خود را به روی ساکنین دیگر کشورها تسهیل می‌کند، اقدام بازگشایی مرزهای کانادا در تاریخ 7 سپتامبر 2021 به شرط حفظ وضعیت مساعد اپیدمیولوژیک داخلی بر مسافرینی قابل اجرا خواهد بود که دوره واکسیناسیون خود را با واکسن مورد تائید دولت کانادا، پشت سر گذاشته باشند. همچنین مسافرانی که خواهان سفر به کانادا هستند باید دست کم 14 روز پیش از ورود به کانادا پروسه واکسیناسیون خود را به اتمام رسانده باشند.

البته پیش از تاریخ مذکور و گام نخست دولت کانادا در تاریخ 9 آگوست 2021 قصد دارد تا امکان ورود شهروندان آمریکایی و مقیمان دائم این کشور را به کانادا میسر کند. شهروندان و دارندگان اقامت دائمی ایالات متحده که به دلایل غیر ضروری خواهان سفر به کانادا هستند نیاز دارند تا حداقل 14 روز از پروسه واکسیناسیون آن‌ها گذاشته باشد. برای دولت کانادا این اقدام گام نخست جهت بازگشایی عمومی مرزهای کانادا در تاریخ 7 سپتامبر بشمار می‌رود.

یکی دیگر از شرایطی که متقاضیان سفر به کانادا ملزم به رعایتش خواهند بود، نصب برنامه ArriveCAN است که در لست سکند پیش‌تر درباره اجبار استفاده از اپلیکیشن ArriveCAN برای مسافران کانادایی نوشته بودیم. متقاضیان به غیر از نصب اپلیکیشن ArriveCAN می‌توانند از پورتال وب آن نیز استفاده کنند. آنچه در این میان حائز اهمیت است الزامی بودن استفاده از ArriveCAN و ثبت اطلاعات متقاضیان است. مسافرینی که تمامی شرایط لازم برای ورود به کانادا را داشته باشند نیازی به سپری کردن قرنطینه اجباری در خاک این کشور نخواهند داشت. همچنین مسافرینی که بابت وضعیت واکسیناسیون خود اطلاعت کذب داده باشند ممکن است تا 750.000 دلار جریمه شوند و به 6 ماه حبس محکوم گردند.
تا کنون فرودگاه‌های بین المللی کانادا که تدارکات لازم برای حضور مسافرین خارجی را دیده بودند به چهار فرودگاه بین المللی کالگری، مونترال – ترودو، ترونتو پیرسون و فرودگاه بین المللی ونکوور محدود می‌شدند اما از تاریخ آگوست 9، شش فرودگاه بین المللی دیگر نیز به این لیست اضافه شده‌اند که عبارتند از:

فرودگاه بین المللی هالفکس استنفیلد
فرودگاه بین المللی ژان لوساژ شهر کبک
فرودگاه بین المللی مک‌دونالد کارتیرِ اتاوا
فرودگاه بین‌المللی وینیپگ جیمز آرمسترانگ ریچاردسون
فرودگاه بین المللی ادمونتون
فرایند گرفتن تست واکسن کرونا برای مسافرینی که واکسن دریافت نکرده‌اند تغییری نکرده است، با این وجود تمامی مسافران چه کسانی که واکسن دریافت کرده باشند و نکرده باشند ملزم به یک تست مولکولی کووید 19 خواهند بود. این تست مولکولی باید پیش از ورود به کانادا انجام شود. البته مسافرینی که واکسن کرونا را دریافت کرده باشند نیازی به تست کووید 19 پس از ورود به کانادا نخواهند داشت مگر اینکه دولت کانادا به طور تصادفی از آن‌ها یک تست مولکولی کووید 19 بگیرد.

در آخر با توجه به نرخ بالای واکسینه شده‌های کانادایی و پایین آمدن نرخ مبتلایان به کووید 19 دولت، برای مسافرین واکسینه شده‌ای که شرایط سفر به این کشور را دارند اقامت سه روزه اجباری در هتل‌ را لغو خواهد کرد. بنابراین با وجود لغو قرنطینه اجباری برای این دست از مسافران، آن‌ها موظف خواهند بود که پس از رسیدن به کانادا یک برنامه قرنطینه را برای خود اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا