اندیشه سیاسی مردم با شرکت در نماز جمعه تقویت می شود

فرماندار ساوه گفت: اندیشه سیاسی و باورهای دینی مردم با مشارکت در آیین نمازجمعه تقویت می شود که یکی از اهداف مهم نظام اسلامی به شمار می آید.

به نقل از آماج ، «علی میرزایی» روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: نخستین کارکرد نماز جمعه ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی است که ارتقاء دانش دینی و تقویت باورهای مردم را در پی دارد.

وی بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب و تقویت اندیشه سیاسی مردم را می‌توان از دیگر مسائل مورد تاکید در نماز جمعه دانست که در این زمینه باید نقش نظارتی این نهاد نیز مدنظر باشد.

فرماندار ساوه گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است و در همین راستا کارکردهای فرهنگی آن از جمله مقابله با تهاجم فرهنگی باید مورد توجه باشد و دستگاه‌های مربوط نیز همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته میرزایی، تریبون نماز جمعه باید انسجام اجتماعی به دنبال داشته باشد در حالی که نقد از درون موجب تقویت و رفع نقصان‌ها خواهد شد و این مهم باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

فرمانده سپاه شهرستان ساوه نیز در این جلسه گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و عدالت محوری باید در نماز جمعه تبیین شود تا مخاطب نیز ارتباط ریشه‌ای برقرار کند.

سرهنگ «حجت‌الله دستجانی» بیان کرد: ظرفیت مکان برگزاری نماز جمعه در زمینه امور آموزشی، فرهنگی و تربیتی مورد استفاده قرار گیرد تا از این طریق بستری برای حضور پررنگ جوانان در نماز جمعه نیز فراهم شود.

در ادامه این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نقطه نظرات خود در زمینه جایگاه موثر نماز جمعه را بیان کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا