امضای سند همکاری موسسه آموزش عالی زبدگان و شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام

امضای سند همکاری موسسه آموزش عالی زبدگان و شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام

توافق و همکاری موسسه آموزش عالی زبدگان به ریاست دکتر سعید درخشان و شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام به ریاست دکتر نجفی در جمع اصحاب رسانه صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آماج : دکتر نجفی، دبیرکل شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام در ابتدای این جلسه که با حضور خبرنگاران برگزار گردید، ضمن ابراز خرسندی از این تفاهم اظهار داشت: موسسه آموزش عالی زبدگان به مدیریت آقای دکتر سعید درخشان و شبکه اهتمام ویژه ای برای تفاهم نامه دارند و در این جلسه موضوعات خیلی خوبی توسط واحد حقوقی طرفین شده که انشاالله با همکاری یکدیگر اجرایی خواهد شد.

دبیرکل شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام ادامه داد: موضوعی که مقام معظم رهبری برای سال پیش رو در نظر گرفتند، حمایت مضاعف شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های علمی می باشد که به این موضوع بسیار اهتمام ورزیدند و خوشبختانه موسسه آموزش عالی زبدگان که موسسه خوشنامی است و اعضای این موسسه و هیات امنای موسسه از شخصیت‌های موثر و پیشگام در کشور هستند، به فضل پروردگارخواهیم توانست با همکاری یکدیگر فعالیت‌های علمی و بین المللی وسیع تری داشته باشیم.

دکتر نجفی تصریح کرد: دیپلماسی علمی و تجاری سازی دانش از جمله مباحثی است که مقام معظم رهبری بسیار تاکید داشته اند و عمل به این تاکید باعث رفع مشکلات و تنگناها خواهد شد و این طرح‌های ارائه شده از سوی موسسه عالی زبدگان بسیار می‌تواند به این دغدغه کمک کند.

ظرفیت‌های علمی خیلی خوبی در جامعه وجود دارد که باید در خارج از مرزها این ظرفیت‌ها شناخته و عملیاتی شود. به لطف خدا 57 کشور جهان در این شبکه وجود دارد که می‌توان ارتباط‌های خوبی را رقم زد و دنیا باید از محصولات ما استفاده کند.
دکتر محمدرضا جمشیدی، قائم مقام موسسه آموزش عالی زبدگان در ابتدای این توافق نامه اظهار داشت: تحقیقات بسیاری توسط تیم موسسه عالی زبدگان برای اجرای سند همکاری با شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام تدارک دیده شده که امروز جای خوشحالی دارد این توافق صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نگاه ، نگاه به توسعه علم و دانش است و دیگر نیاز به جا و مکان نیست و هر جای که دنیا باشد این رسالت ما باید به نحو درست انجام شود و خوشبختانه با توجه به جایگاه دانشگاه مجازی جهان اسلام و رسالتی که دارد، موسسه عالی زبدگان به عنوان یک خادم در این عرصه برای اهداف منویات حضرت آیت الله خامنه ای با همکاری این مرکز زیرساخت‌های لازم را انجام دهد.
قائم مقام موسسه آموزش عالی زبدگان به عقد توافق نامه اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز که در دفتر دانشگاه جهان اسلام به میزبانی دبیرکل جناب دکتر نجفی و مشاور گرانقدر دکتر مصلحی مباحثی صورت گرفت که در نهایت به عقد توافق نامه منجر گردید میتواند منشاء اثر باشد.

در ادامه دکتر درخشان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال دانش بنیان توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، ظرفیت‌هایی که در علم دانش بنیان قرار دارد می بایست توسط دانشگاه مجازی دانشگاه اسلام و مجموعه زبدگان به عنوان نقش موثر و بالفعل صورت بگیرد.

وی به معرفی اعضای موسسه عالی زبدگان پرداخت و گفت: دکتر نیاسر دبیر انجمن مدیران دانش بنیان کشور، دکتر جمشیدی، قائم مقام، معاونت آموزشی و حقوقی، خانم نی زن معاونت امور سمینار‌ها و نمایشگاه‌ها، هادی گرجی معاونت رسانه و شورای عالی راهبردی موسسه، دکتر کبیری، ریاست مجمع نخبگان جناب آقای اهوازی و سردار شریفی جزء هیات امنای موسسه و آقای حامد کوماهی، از مدیران رسانه موسسه آموزش عالی زبدگان هستند.

در ادامه آقای دکتر کبیری فر، رئیس مجمع مستقل نخبگان و نخبه پروران با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در سطح کشور با هدف جذب نخبگان و جلوگیری بنیادین از خروج مشارالیهم از کشور عزیزمان ایران تصریح کردند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید صادرات فرهنگی داشته باشیم نه فرار نخبگان. در همین راستا مجمع نسبت به ارائه طرح ها و برنامه هایی در سطح بین المللی اقدام نموده است که ماحصل آن بازگشتن نخبگان از سطح دنیا به کشور عزیمان بوده است. ایشان با اشاره به بی مهری برخی مسئولین امر خاطر نشان کردند: اگر بخواهیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم، بایستی هم گام با یکدیگر شویم و مسئولین امر نیز در این راستا تلاش نمایند. بهر حال مجمع مستق نخبگان و نخبه پروران با تمام قوا در صحنه ی میدان آماده ی اجرای منویات معظم له است.

در ادامه آقای دکتر جمشیدی، قائم مقام، معاونت آموزشی و حقوقی در جمع اصحاب رسانه گفت: جلسه خیلی مفیدی که تشکیل شد معتقدم باید تلاش خودمان را مضاعف کنیم تا نتیجه به رشد شبکه همراه شود و همچنین نسبت به بسترهایی که وجود دارد می‌توان توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه صادرات فرهنگ و علم را عملیاتی نمود.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی نگارش و ارائه شده است. یکی از این موارد موضوع ارتقای سطح شبکه که منظور شبکه دانشگاه‌ جهان اسلام است که در فاز اول ما باید همایشی را به کمک عزیزان برگزار کنیم و شبکه را داخل کشور بشناسانیم و به قول منویات مقام معظم رهبری باید صادرات فرهنگی داشته باشیم اما متاسفانه کمرنگ مانده است و ما قرار است در قالب همایش‌ها این موضوع را پر رنگ کنیم.

وی تصریح کرد:مسئله بعدی مکالمه با سازمان بین المللی دانشجویان و دانشگاهیان برای استفاده از یکسری تسهیلات و تخفیفات ویژه که از این تسهیلات برخودار شوند و زبدگان این موضوع را عملیاتی نموده است.

دکتر جمشیدی به طرح ارائه معماری اسلامی اشاره کرد و افزود: طرحی تحت عنوان مستندنگاری میراث معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی که توسط دپارتمان معماری موسسه جناب آقای دکتر علی عمادی استرآبادی از اساتید و فرهیختگان بنام کشور و تیم تحت امر ایشان تدوین و تهیه شده است که قصد داریم فرهنگ مستتر در معماری‌های اسلامی را در قالب مستند ارائه دهیم که در سطح دنیا توسط رسانه‌ها به معرض نمایش گذاشته شود و به نوعی صادرات حوزه ی اسلامی در این باب مجری گردد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات دانشجویی و اشتغال زایی و ده‌ها طرح دیگر که به طور خلاصه آورده خواهد شد از جمله پیشنهادات زبدگان با همکاری شبکه دانشگاه جهان اسلام است.

دکتر نیاسر دبیر انجمن مدیران دانش بنیان کشور و مشاور حوزه دانش بنیان موسسه زبدگان تصریح کرد: امسال سال دانش بنیان توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد و معتقدم هر کاری که صورت می‌گیرد باید بر اساس دانش باشد. خوشبختانه در دوره‌های قبل، معاونت علمی و فناوری تاسیس و این نهاد در ریاست جمهوری تشکیل شد. البته سال 86 مجموعه دانش بنیان مطرح و تصویب گردید.

دبیر انجمن مدیران دانش بنیان کشور به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: بنده در اتاق فکرهای زیادی در زمینه دانش بنیان حضور و شرکت کردم و تشکلی در این زمینه شکل گرفت و معتقدم نهادها باید منویات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به دانش بنیان را توجه کنند و این مهم امسال بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش رسانه‌ها در حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بالفعل در حوزه شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که اگر توسط رسانه‌ها مورد حمایت قرار بگیرد این ظرفیت‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد شد. اصحاب رسانه جز لاینفک کارهای ما خواهد بود.

نیما مصیری رئیس شبکه کانکتینم:
ما در کشور نیازنمند یک زیر ساخت هستیم تا کارها به نحو درست صورت بگیرد و برای اینکه این مهم اتفاق بیفتد نیازمند این است ارتباطات به درستی صورت بگیرد.
شبکه جهان اسلام به ریاست محترم دکتر نجفی، پتانسیل‌ و ظرفیت‌های خیلی خوبی را در کشور راه اندازی کردند که با همکاری موسسه فرهنگی عالی زبدگان که اجزای قوی در تیم خود دارند که می‌تواند به مثابه حلقه تسبیح باشند که منابع انسانی کشور را گسترش و باعث تشکیل شبکه فعال و گسترده شود.

سرکار خانم نیزن در این جلسه اظهار داشت: تشکر ویژه ای از دکتر نجفی دبیر شبکه دانشگاه جهان اسلام دارم که چنین فرصتی را برای همکاری با موسسه عالی زبدگان ترتیب دادند. باید به استحضار برسانم در 28 اردیبهشت ماه، همایش بزرگی در شهر مقدس قم قرار است برگزار کنیم که حوزه‌های علمیه هم در این همایش حضور به عمل برسانند که از توانمندی‌های این دو قطب فرهنگی، علمی و عملیاتی اطلاع رسانی در خور شئونات جهان اسلام اجرایی شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این همایش معرفی شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام در بخش حوزه و علمای حوزه‌های علمیه سراسر کشور است که در واقع هم افزایی برای شناخت بیشتر امورات علمی و جهاد اقتصادی است.

هادی گرجی مدیر روابط عمومی موسسه زبدگان در جمع حاضر گفت: رسانه و روابط عمومی رکن اصلی هر نهادی به خصوص در این راستا برای اهداف دیدن شدن این دو موسسه و نهاد است که بسیار می‌تواند در راستای شناخت افراد از اقدامات این دو مجموعه کمک رسان باشد.

این مدیر فعال رسانه تاکید کرد: با توجه به اینکه کشورهای جهان اسلام جزء اهداف مجموعه است ارتباطات خوبی با رسانه‌های بین المللی در این زمینه گرفتیم که در اخبار هر دو مجموعه در رسانه‌های داخلی و بین المللی مورد بازتاب خواهد گرفت.
گرجی تصریح کرد: به امید خدا قصد داریم اولین بازتاب رسانه ای داخلی و بین المللی را برای همایش استان قم ترتیب اثر بدهیم تا افراد و علما و حوزه‌های علمیه بیشتر با اهداف این دو مجموعه آشنا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا