ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران از ارسال بیش از ۲ هزار اثر به جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی خبر داد.

عطاالله رفیعی آتانی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی اظهار کرد: این جشنواره برترین رویدادی است که پیرامون مدیریت شهری به صورت سالانه برگزار می‌شود، این رویداد در پنج قالب مقاله، کتاب، پایان‌نامه، طرح‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه آثار افراد را در دبیرخانه اخذ کرده که نهایتا از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: هدف جشنواره گفتمان‌سازی پیرامون مدیریت شهری و تولید دانش در تراز تهران است. از سوی دیگر شبکه‌سازی متخصصان و صاحب‌نظران و همچنین کشف استعدادهایی که در آینده با ما و یا سایر مراکز پژوهشی همراه خواهند شد از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. بی‌تردید شناسایی و معرفی پژوهشگران و نوآوران در این جشنواره دنبال خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران اضافه کرد: مشارکت‌کنندگان اصلی در این جشنواره شهرداری تهران، سازمان شهرداری‌ها، شورای عالی استان‌ها، شورای شهر تهران و مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران است.

وی در تشریح حوزه‌های تخصصی این جشنواره گفت: در این جشنواره در 9 حوزه تخصصی افراد پس از ثبت آثار خود در سامانه پژوهش‌هایشان توسط 65 نفر از اعضای هیئت علمی و افراد مراکز پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بیش از 50 سازمان و نهاد تخصصی و پژوهشی با ما همراه بوده‌اند.

رفیعی با اشاره به اینکه 2237 اثر در سایت جشنواره ارسال و بارگذاری شده است، افزود: در این دوره رتبه نخست با میانگین امتیاز داوری 90، رتبه دوم با میانگین امتیاز داوری 80 و آثار شایسته تقدیر نیز با میانگین امتیاز داوری 70 برگزیده خواهند شد. از مجموع آثار ارسالی 1048 مورد مقاله، 277 مورد کتاب، 225 مورد پایان‌نامه، 348 مورد طرح پژوهشی، 339 مورد ایده خلاقانه بوده است. همچنین 504 مورد در حوزه شهرسازی، 327 مورد در حوزه اجتماعی فرهنگی، 315 مورد خدمات شهری، 254 مورد هوشمندسازی، 252 مورد مدیریت شهری، 168 مورد حوزه زیربنایی، 165 مورد حوزه مالی و اقتصادی و 109 مورد نیز در حوزه توسعه روستایی بوده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه سه اثر در میان آثار ارسالی بالاترین جایزه جشنواره را در سه حوزه ایمنی و مدیریت بحران، خدمات شهری و مالی و اقتصاد شهری کسب کرده‌اند، افزود: 16 نفر نیز حائز تقدیر در این جشنواره خواهند شد و سلسله نشست‌های تخصصی در 10 نشست تخصصی در این جشنواره با حضور صاحبنظران و متخصصان برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در این جشنواره به دنبال دستاوردهای مختلفی از جمله ایجاد شبکه پژوهشگران و در اختیار قرار دادن پذیرش‌های برتر برای مدیریت شهری هستیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران در خصوص به مرحله اجرا رسیدن این پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی جشنواره نیز گفت: حدود 40 درصد از پژوهش‌ها در دوره‌های قبلی مورد استفاده مدیریت شهری قرار گرفته که بخشی از آنها به صورت مستقیم و بخشی نیز در حوزه وظایف ترویجی مرکز مطالعات بوده است.

رفیعی در خصوص آسیب‌شناسی مراسم جشن عید غدیر در پایتخت نیز گفت: هنگامی که کاری انجام می‌شود یک قسمت مثبت دارد و بخشی نیز به عنوان چالش‌ها و مشکلات شناسایی می‌شود تا اگر مقرر شد که اقدامی دوباره تکرار شود با تمهیداتی که در نظر گرفته می‌شود چالش‌های آن کاهش پیدا کند. در این مراسم استقبال بیش از آن چیزی بود که مدیریت شهری پیش‌بینی می‌کرد لذا ممکن بود بی‌نظمی‌هایی در آن وجود داشته باشد هر چند که نتایج آن مثبت بوده و استقبال بی‌نظیر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا