ضرورت کمک دولت به بیمه دی برای درمان ایثارگران

نماینده بهشهر از هزینه‌های سنگین درمانی ایثارگران خبر داد و گفت: دولت باید به بیمه دی برای درمان ایثارگران کمک کند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، غلامرضا شریعتی با تاکید بر اینکه هر چقدر نظام برای ایثارگران خدمت کند، باز هم کم است گفت: ایثارگران با فداکاری‌هایی که داشتند، کشور را حفظ کردند.

وی با اعلام اینکه هستی و اساس کشور با فداکاری و رشادت ایثارگران بر جای مانده گفت: هر چقدر برای این ایثارگران خدمات رسانی شود، کار زیادی نیست، زیرا تاثیرات جنگ در دوران جوانی بر جسم و جان ایثارگران، بعد از گذشت سه دهه از دفاع مقدس خودنمایی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات درمانی که در قانون برای ایثارگران پیش بینی شده گفت: این خدمات درمانی پاسخگوی چالش‌های درمانی ایثارگران نیست.

وی با اعلام اینکه بسیاری از ایثارگران در مراجعه به نمایندگان مجلس از وضعیت درمانی خود گلایه‌مند هستند گفت: اکنون که در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه هستیم، انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به ایثارگران صورت بگیرد.

شریعتی با اعلام اینکه متولی اصلی ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران است گفت: البته اینکه ب‌خواهیم بنیاد را به کم کاری متهم کنیم، بی انصافی است و قطعاً بنیاد نهایت تلاش خود را به عمل آورده است.

وی با یادآوری اینکه جنگ صدمات شدیدی به ایثارگران وارد کرده که در بسیاری از مواردی همچون جراحت‌های شیمیایی، چالش‌های شیمیایی به خانواده ایثارگران منتقل شده گفت: از بنیاد شهید و امور ایثارگران و بیمه دی انتظار می‌رود اقدامات گسترده‌تری برای درمان ایثارگران انجام دهند

نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امروزه در ر مجموعه‌های بنیاد امور شهید و امور ایثارگران و بیمه دی کار‌های خوبی برای ایثارگران انجام می‌شود گفت: منکر خدمات به ایثارگران نمی‌شویم، اما اقدامات انجام شده در مقابل میزان چالش‌های به وجود آمده برای ایثارگران خوب نیست و باید دولت به یاری بنیاد شهید و امور ایثارگران بشتابد.

وی با تاکید بر اینکه باید خدمات درمانی به خانواده ایثارگران جدی‌تر شود گفت: بیمه دی در پیشانی این خدمات قرار دارد و توقع ایثارگران از بیمه دی بیش از سایر دستگاه‌هاست.

شریعتی با تاکید بر اینکه نوع بیمه و کار ایثارگران کار خاصی است گفت: بنابراین نوع ارائه خدمت به ایثارگران نیز باید خاص باشد و همین کار بیمه دی را سنگین می‌کند.

وی با تاکید براینکه بیمه دی به عنوان بیمه تخصصی برای ارائه خدمت به ایثارگران نقش مهمی دارد گفت: از یک نیاز‌های درمانی ایثارگران بالاست و از سوی دیگر توان مالی بیمه دی به اندازه‌ای نیست که بتواند بدین گستردگی به ایثارگران خدمات درمانی دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود دولت در زمینه درمان کمک مالی به بیمه دی داشته باشد گفت: چالش جدی بیمه دی مشکلات مالی در مقابل هزینه‌های درمانی ایثارگران است و هزینه درمانی ایثارگران به اندازه‌ای خاص است که خدمات رسانی را مشکل می‌کند.

شریعتی تاکید کرد: کسانی که جان و مالشان را در دوران دفاع مقدس برای صیانت از آب و خاک ایران هزینه کردند، امروز نباید برای دارو و درمان نگرانی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا